Can somebody plz HELPPPP ME :(

Can Somebody Plz HELPPPP ME :(

Answers

Answer 1

Answer: man my bad, im just tryna get an account by answering somebody

Explanation:

Answer 2
1) puertorriqueña
2) hondureños
3) bolivianos

Related Questions

How long has the officer been married?
o 20 years
O 30 years
he is not married

Answers

Answer:

30  years

Explanation:


1. Mario quiere (electric train).
los bloques
O un triciclo
un muñeco
un tren eléctrico

Answers

Ansarero:

in tren eléctrico

Explosionan:

I dont know. Please help!!!

Answers

11) b
12) c
13) a
14) c
15) a
16) b
17) b
18)c
19) a

-¿Cómo ___ el restaurante? - ____ muy elegante.

Answers

Answer:

¿Cómo es el restaurante tan elegante ?

Explanation:

Answer:

Como Esta el restaurante?

Esta muy elegante

Explanation:

¿Como estas, mi Nueva amigo? Es con placer que eseribo esta cara, yo ________ a compartir Los planes para finde semana. me llamo Alexia. Tengo catoree anos. yo vivo en Kingston con mis Padres y dos her manos.

Answers

yo voy a compartir los planes para fin de semana

How do I know when to use por o para in a sentence? Can I have a summary? I’ll mark brainliest

Answers

Answer:

In Spanish, por and para can be used to describe travel or motion. A simple rule to remember when to use the two prepositions is that por refers to travel/motion through a place or location while para refers to the destination of a journey. Salimos por la puerta. We left through the door.We left through the door.

Viajamos para el Caribe.

We travel to the Caribbean.

In the first example, la puerta is how we go to the destination—what we go through. In the second example, el Caribe is the destination—what we go to.

Or

A trick to understanding when to use por and when to use para is knowing which preposition is associated with a cause and which is associated with an effect. Por typically refers to an action’s cause while para refers to its effect.

Hope this helps :)

Explanation:

Type the missing word, (one word only) to express this sentence in the present progressive.


El botones .............trayendo las maletas

Answers

Answer:

esta

Explanation:

Esta Is the correct answer

me matarías si tuvieras la oportunidad

Answers

Answer:

YESSIR THAT WOULD BE FUNN

Explanation:

Conjugate the following verbs. Be sure to include all six conjugations in the correct order.
1. abrir
4. caminar
7. asistir
Irregular verb:
2. romper
5. bailar
8. vivir
10. ser
3. comprender
6. trabajar
9. escribir

Answers

Answer:

1) abrir

yo abro/tu abres/el o ella abre/nosotros abrimos/vosotros abrís/ellos abren

2) romper

yo rompo/tu rompes/el o ella rompe/nosotros rompemos/vosotros rompéis/ellos rompen

3) comprender

yo comprendo/tu comprendes/el o ella comprende/nosotros comprendemos/vosotros comprendéis/ellos comprenden

4) caminar

yo camino/tu caminas/el o ella camina/nosotros caminamos/vosotros camináis/ellos caminan

5) bailar

yo bailo/tu bailas/el o ella baila/nosotros bailamos/vosotros bailáis/ellos bailan

6) trabajar

yo trabajo/tu trabajas/el o ella trabaja/nosotros trabajamos/vosotros trabajáis/ellos trabajan

7) asistir

yo asisto/tu asistes/el o ella asiste/nosotros asistimos/vosotros asistimos/ellos asisten

8) vivir

yo vivo/tu vives/el o ella vive/nosotros vivimos/vosotros vivís/ellos viven

9) escribir

yo escribo/tu escribes/el o ella escribe/nosotros escribimos/vosotros escribís/ellos escriben

10) ser

yo soy/tu eres/el o ella es/nosotros somos/vosotros sois/ellos son

Explanation:

Let suppose that all verbs are conjugated in simple present:

1) abrir

yo abro/tu abres/el o ella abre/nosotros abrimos/vosotros abrís/ellos abren

2) romper

yo rompo/tu rompes/el o ella rompe/nosotros rompemos/vosotros rompéis/ellos rompen

3) comprender

yo comprendo/tu comprendes/el o ella comprende/nosotros comprendemos/vosotros comprendéis/ellos comprenden

4) caminar

yo camino/tu caminas/el o ella camina/nosotros caminamos/vosotros camináis/ellos caminan

5) bailar

yo bailo/tu bailas/el o ella baila/nosotros bailamos/vosotros bailáis/ellos bailan

6) trabajar

yo trabajo/tu trabajas/el o ella trabaja/nosotros trabajamos/vosotros trabajáis/ellos trabajan

7) asistir

yo asisto/tu asistes/el o ella asiste/nosotros asistimos/vosotros asistimos/ellos asisten

8) vivir

yo vivo/tu vives/el o ella vive/nosotros vivimos/vosotros vivís/ellos viven

9) escribir

yo escribo/tu escribes/el o ella escribe/nosotros escribimos/vosotros escribís/ellos escriben

10) ser

yo soy/tu eres/el o ella es/nosotros somos/vosotros sois/ellos son

Am I correct? Spanish 9th grade conjugation

Answers

Yepp you’re correct

What is six in Spanish?

Answers

Answer:

Six in spanish is "seis"

Explanation:

I speak spanish :)

Have a nice dayy <3

Answer:

seis

Explanation:

its seis your welcome

Actividad D
Contesta las preguntas usando pronombres y
siguiendo las indicaciones que están entre
paréntesis.
Modelo: ¿Le compro la revista a Pilar? (si)
Escribes: Si, cómprasela.
1.¿Ya le devolviste el abrelatas a doña Marta. (Sí)
2.¿Cuándo le regalaste esta sortija? (Hace dos
años).
____________________________________________________
3. ¿Vas a enviarnos las fotos? (No)
____________________________________________________
4.¿ Te dio Carmena esa novela? (Sí)
____________________________________________________
5. ¿Sigue Ricardo leyéndoles fábulas a los niños?
(sí)
____________________________________________________
6. ¿Te quito esta cobija? (no)
7. ¿Saben Uds. Quién les robó el carro? (sí)
____________________________________________________
Actividad E
Instrucciones: Combine los elementos en una
oración, escribiendo los pronombres juntos o por
separado, según sea el caso.
Modelo: diga / se / lo / a / ella
Escribes: Dígaselo a ella
1.Quiero / pedir / te / un / favor
__________________________________________________
2. No / se / lo/ des / a / Manuel
__________________________________________________
3.Sigue / escribiendo / le / cartas / de / amor
__________________________________________________
4.No / se / lo / digas/ a / David
___________________________________________________
5. Tomás / va / a / contar / te / lo
____________________________________________________
6. Compra / nos / lo / hoy
____________________________________________________
7. Si/ no / te / lo / manda / avisa / me
____________________________________________________

Answers

Answer:

1. Si, ya lo hice

2. Se la regale hace 2 años

3.No, no lo hare

4.Si, ella me la dio

5.Si, el lo sigue haciendo

6.No, déjala

7.Si, fueron ellos

==================================================================

1. Quiero pedirte un favor

2. No selo des a Manuel

3. Sigue escribiéndole cartas de amor

4.No selo digas a David

5. Tomas va contártelo

6. Cómpranoslo hoy

7. Si no te lo manda, avísame

:)

What verb would you use for " tú y Jose"?

Answers

You would use the ellos/ellas/ustedes form, not sure about a specific verb

* Form sentences with the subjunctive, indicative, or infinitive of the verb, as needed.
Follow the models.
Modelos: El piloto / querer que los pasajeros / salir del avión
El piloto quiere que los pasajeros salgan del avión.
Mis amigos y yo / desear / comer a las doce
Mis amigos y yo deseamos comer a las doce.
1. mi madre / querer / que mi padre / llamar al electricista
2. Jaime / esperar que sus compañeros / ser pacientes
3. yo / desear / ser más considerado
4. los cientificos / esperar que el nuevo jefe / ser más razonable
5. yo / esperar que mis amigos / decirme la verdad
6. Jacinta y Juan / querer / ayudar a sus amigos
any

Answers

Answer:

Explanation:

1. Mi madre quiere que mi padre llame al electricista

2. Jaime espera que sus compañeros sean pacientes

3. Yo deseo ser más considerado

4. Los científicos esperan que el nuevo jefe sea más razonable

5. Yo espero que mis amigos me digan la verdad

6. Jacinta y Juan quieren ayudar a sus amigos.

Dónde queda el banco?

Answers

Answer:

See explanation for answer.

Explanation:

The Spanish phrase, "Dónde queda el banco?" is, "Where is the bank?" in English.

I hope this helps!

Have a lovely day!

Where is the bank?
*i have to use atleast 20 letters*

ASAP!!!!
1. Read the following paragraph. After reading the paragraph, answer each question that follows on the basis of what is stated or implied in the paragraph using complete sentences in Spanish. Me llamo Anabel. Soy de Costa Rica. Me encanta viajar. El año pasado fui a Puerto Rico y me gustó mucho. Hace dos meses fui a Argentina y bailé el tango. Es un baile muy interesante. La semana pasada viajé a Ecuador y visité Las Islas Galápagos. Aprendí a bucear en Las Islas Galápagos durante mi viaje. Ví focas(seals), lobos marinos(sea lions), iguanas, pelícanos, y pingüinos. Pasé un tiempo magnífico. Ahora me estoy preparando para hacer un viaje a Perú. Tengo que hacer mi maleta y estar en el aeropuerto en tres horas. Estaremos en Perú a las ocho de la noche y mañana iremos a Machu Picchu. ¡Qué divertido!
¿Cuánto tiempo hace que Anabel bailó el tango?
2.Read the following paragraph. After reading the passage, answer each question that follows on the basis of what is stated or implied in the paragraph using complete sentences in Spanish. Me llamo Anabel. Soy de Costa Rica. Me encanta viajar. El año pasado fui a Puerto Rico y me gustó mucho. Hace dos meses fui a Argentina y bailé el tango. Es un baile muy interesante. La semana pasada viajé a Ecuador y visité Las Islas Galápagos. Aprendí a bucear en Las Islas Galápagos durante mi viaje. Ví focas(seals), lobos marinos(sea lions), iguanas, pelícanos, y pingüinos. Pasé un tiempo magnífico. Ahora me estoy preparando para hacer un viaje a Perú. Tengo que hacer mi maleta y estar en el aeropuerto en tres horas. Estaremos en Perú a las ocho de la noche y mañana iremos a Machu Picchu. ¡Qué divertido!
¿Dónde estará Anabel mañana?

Answers

1. un año
2. machu picchu

Y tú, ¿adónde ____________?
A. voy
B. vas
C. va
D. vamos
E. van

Answers

y tú, ¿adónde ____________?

vas

Please help me. I don’t know any Spanish and I was randomly put here. I will do anything...I’m desperate

Answers

7: No me gusta
8: Es horrible
9: Me gusta montar en bicicleta

10: Le gusta el judo
11: Es fantástico
12: Si, es principiante

¿Cómo se refleja la integración de los inmigrantes en la cultura y la sociedad de Argentina?

Answers

Answer:El propósito de este trabajo es reflexionar acerca de la construcción y evolución de la percepción del otro, en tanto prejuicio, en el escenario argentino pasado y contemporáneo, a partir de diversas representaciones de los inmigrantes.

Explanation:

Elige la palabra que no pertenece (doesn't belong) al grupo.
1. O teclado
O capo
O monitor
O cederrón

Answers

O cederrón is the answer

19. Why can you leave out the word yo or tú when typing a sentence in
Spanish?
20. "Cenan en la noche.” Needs a pronoun. Why?

Answers

Answer:

re

NNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN

Explanation:

Because it’s stating something it’s not asking nor questioning someone . This should help

En capítulo 24 (El dia de graduacion) de Senderos Fronterizos, ¿Por que Panchito quería que sus padres asistieran su graduación?

Answers

Answer:

Explanation:

In chapter 24 (Graduation Day) of Senderos Fronterizos, why did Panchito want his parents to attend his graduation?

How do you think illegal immigrants should be treated if they were caught ?

Answers

Well, contrary to popular belief, if you don’t have a criminal record, you can walk right into customs and seek asylum and they’ll almost always grant you it if your record is clean. However, that is why most of the time, illegal immigrants come here illegally, because they have something on their record that would make them not able to come here through customs. So, personally I would check their record, if they have a criminal record in another country, I say send them back. However, if their record is clean and they have a job and are paying taxes, I would say let him stay, and put his through the process of being here legally and getting a card, however, he should still get a small punishment, because it’s not fair to the people who spent months or sometimes years to get here legally if we just accept every illegal, regardless of how and why they’re here, into the asylum process.
I think they should be treated good,because they only come here to have a good life,be better,get better medicine,better food, and better jobs some people come here to not harm but to have a good life for there families.

EL PRETÉRITO:
¿Quién me _____
este reloj tan bonito?
dio
di
diste
dieron

Answers

Answer:

¿Quién me dió este reloj tan bonito?

Explanation:

4. Según el artículo, ¿cómo ha sido el papel de la mujer
dentro de la estructura familiar?
(A) La mujer siempre tiene un marido.
(B) La mujer rechaza la idea de vivir con su novio.
(C) La mujer asume más el rol de madre soltera.
(D) La mujer hace menos actividades con sus hijos.

Answers

A- la mujer siempre tiene un marido
or
C- la mujer asume el rol de madre soltera

Alejandro es el mejor corredor de su equipo. No importa adonde él vaya, él corre para alcanzar su destino. Ha
ganado muchos premios en las competencias de la escuela.
-biólogo
-atleta
-constructor
-científico

Answers

Teniendo en cuenta la descripción dada sobre las actividades realizadas por Alejandro, lo más seguro es que sea: atleta.

Identificación de la Profesión de Alejandro

Como se puede leer en el texto, Alejandro es un corredor que ha ganado muchos premios en competencias de su escuela y además es el mejor corredor para su equipo.

Teniendo en cuenta que un corredor es un deportista que incursiona en una categoría llamada atletismo, la persona que suele ejercer dicho deporte se le llama "atleta", por lo cual esa palabra sería la opción correcta.

Si quieres aprender un poco más sobre Español, puedes visitar el siguiente enlace: https://brainly.com/question/19691842

#SPJ2

Answer: Atleta

Explanation:

I need some help with this

Lee las recomendaciones para cocinar y escoge la mejor palabra o expresión para completar cada una.

Answers

1. enlatadas
2. no tires
3 olla
4. no te olvides de
5. el microondas
6. caldo

6.
Put the following statements in chronological order.
a. Lee el mend
b. Anita va al café,
c. Da su orden al mesero.
d. Abre el menú
e. Busca una mesa libre,
1. El mesero escribe la orden.
g. Anita come
h. Anita paga su cuenta.
i. Anita desea su cuenta
j. El mesero da la cuenta a Anita.

Answers

Answer:

b,e,d,a,c,f,g,i,j,h

Explanation:

b. Anita va al café

e. Busca una mesa libre

d. Abre el menú

a. Lee el menú

c. Da su orden al mesero.

f. El mesero escribe la orden.

g. Anita come

i. Anita desea su cuenta

j. El mesero da la cuenta a Anita.

h. Anita paga su cuenta.

¡Hola, chicos! Me llamo Carlos y hace dos meses que viajé a Tegucigalpa, Honduras, con mi amiga. Después de llegar al aeropuerto, rentamos un taxi y llegamos al hostal en cinco minutos.

En el hostal, el ama de llaves tenía un ventilador para nuestra habitación. No tenía servicio de internet en la habitación, pero sí tenía internet en el comedor. El hostal servía el plato típico para desayunar con café o jugo. ¡Después de comer el plato típico, con huevos, queso, frijoles y plátanos, no necesitábamos comer hasta la tarde!

Based on the text, what line would most likely be included in Carlos’s online review?
I enjoyed being able to sit in my room and check my email.
I loved eating the authentic dishes for breakfast each morning!
I never felt full after breakfast, but I loved the dinner menu.
I wish there would have been a housekeeper to take care of the room.

Answers

Answer:

I loved eating the authentic dishes for breakfast each morning!

Explanation:

I loved eating the authentic dishes for breakfast each morning!

¿A que tiempo se refiere el preterito?​

Answers

Answer:

El pretérito se usa cuando se refiere a acciones que se completaron en el pasado. Cuando se usa el pretérito, también implica que la acción tuvo un principio y un final definidos.

Explanation:

Hope this helps:)

Other Questions
use f(x) = 2x-9 and g(x)=9-x^2 to evaluate g(f(3)) connexus lession 10:making communities unit review What is a central idea? (1 point)1. a main topic 2. an area of concern3. the most important idea 4. the supporting information On a road trip, Lota drives 55 miles each hour. The table below shows how far she travels each hour.h hrs of driving 1 2 3 4 5 6m miles completed 55 110 165 220 275 330Which equation represents the relationship between h, the number of hours she drives and m the number of miles she completes?m = h/55m = 55/hm = 55hm + h = 55 cow,23Subject - SocialProblems of population.managerrentPage:Question/Answer) "Both male and female.me equal" Emplain this sadement ? Solve equation 4x-1=0 9.He climbed up the tree and plucked some mangoes. (Make simple) please help me. Attachment: The table shows the admission fees to one conservatory at Gardens by the Bay. Mr Tan and his friends planned a group visit for three adults and nine children. Find the amount of money they had to pay for their tickets. per adult $2. Per child $8. Charles road his bike due west 17 miles, then turned due south and rode another 13 miles. About how far was he from his starting point?a17.5 mi b21.4 mi c13.6 mi d10.9 mi 2. Which of the following does NOT belong in the group.A. Internal conflictC. Man vs. SocietyB. External conflictD) Author were NOT developmentsof music in the Romantic period.A. Longer musical forms (such as symphonies andoratorios) and smaller orchestrasB. Shorter musical forms (such as Tone Poems andConcert Overtures) and larger orchestrasC. More virtuosity in musicians and improvedinstruments The radius of a circle is 2 m. Find the circumference to the nearest tenth. One of Nicole Paginini's most famous compositions was called In science class, Matt tried to find the mass of a penny. A penny is known to have a mass of 2.5 g. Matt overestimated the weight of the penny and had a percent error of 4%. How much did Matt think the penny weighed? The food we eat contains chemical energy. Which statement BEST explains how this energy is released?a. Cells burn the food molecules which releases energy as heat which powers bodymovements.b. Chemical energy is directly released when eaten food is digested.c. Cells remove and capture the energy in food molecules all at once, then store it for lateruse.d. Chemical bonds in food molecules are broken, releasing energy and allowing cells to usethe energy to make ATP. Suppose we have a set of three buyers who are trying to buy homes from three sellers. Suppose that seller A charges 3 for their house, seller B charges 2 for their house, and seller C charges 1 for their house The valuations for the three buyers are as follows ordered by house number (so house a, then house b, then house c): Buyer 1: A: 1 B: 3 C: 2 Buyer 2: A: 5 B:5 C: 5 Buyer 3: A: 5 B: 3 C: 2 Assuming that this set of prices is market clearing, provide the utility for each player in the transaction. In one week, Mohammed can knit 5 sweaters or bake 240 cookies. In one week, Aisha can knit 15 sweaters or bake 480 cookies. Which of the following is correct? a. Mohammed has an absolute and a comparative advantage in both tasks. b. Mohammed has an absolute advantage in both tasks and a comparative advantage in knitting sweaters. c. Mohammed has an absolute advantage in both tasks and a comparative advantage in baking cookies. d. Aisha has an absolute advantage in both tasks and a comparative advantage in knitting sweaters. e. Aisha has an absolute and a comparative advantage in both tasks. Round off to two decimal places27.305 1) which rule best describes the following pattern?8,4,10, 6, 12, 8, 14, ...1) Divide by 2, add 6, subtract 4, repeat) Subtract 4, add 6, repeat. Subtract 4, add 6, subtract 6, repeat.Divide by 2, add 6, repeat Select the correct answer what are the x-intercepts of these quadric function g(x)=-2(x-4)(x+1)