are these correct if not help me . If good at Spanish help . In preteriré form
Answer:
Yes, they're all correct
Explanation:
Look at the picture and write the body part in Spanish using the definite article and in the parenthesis write the part in English, > follow the model: La Rodilla ( the knee )
Answer:
La mano (the hand)
La boca (the mouth)
La pierna (leg)
El ojo (the eye)
La cara (the face) or it could be La cabeza (the head)
El brazo (the arm)
La oreja (the ear)
El pie (the foot)
La nariz (the nose)
Explanation:
Answer:
mouth boca
hand mano
face cara
eye ojo
ear oído
nose nariz
arm brazo
foot pie
leg pierna
Explanation: give me brainlyest
Which sentence goes with which images? sorry i forgot images lol
1. Tengo las tijeras.
2. El teclado es grande.
3. Tienes la pega.
4. El ratón es pequeño.
Answer:
1. image 2
2. image 4
3. image 3
4. image 1
Explanation:
Answer:
1. Tengo las tijeras. : Image 2
2. El teclado es grande. : image 4
3. Tienes la pega. : image 3
4. El ratón es pequeño. : igame 1
Explanation:
2. Porque a Francisco (interesar / canciones de moda) ______
Answer:
por que a Francisco le interesan las canciones de moda?
Explanation:
I hope it has helped you and if so could you give me a crown please
Write an article in Spanish for your school newspaper about the first tryout rounds of a school talent show called Idolo de México. Describe the abilities and talents of the participants and their shortcomings. Be sure to use the subjunctive mood wherever appropriate.
The correct answer to this open question is the following.
"Nervios, Risas y Talentos, durante la primera eliminatoria de Idolos de México.
Unos tenían prisa por maquillarse. Otros no dejaban de calentar su voz. Los pocos, rezaban antes de salir al escenario.
No importaba el talento o la experiencia; la mayoría de alumnos estaba muy nervioso.
Y es que interpretar a los grandes ídolo de México, no es una tarea fácil.
Imagínate. La lista es interminable. El gran cómico Mario Moreno "Cantinflas." O el inmortal Pedro Infante, el "Ídolo de México." O qué decir de Jorge Negrete, el "Charro Cantor." O la destreza del pachuco, Germán Valdés "Tin Tan."
Todos los participantes en la primera fase eliminatoria tenían talento, sin embargo, la presión y los nervios no los dejaron desempeñarse como se debe.
Juan, se equivocó en la letra de la canción. María, no se aprendió los parlamentos. Ana no llegó al tomo correcto. Pedro se cayó al intentar un paso de baile.
No importa, así comenzaron las grandes estrellas. Equivocándose la primera vez.
Now that you have worked through a lot of material that includes these basic patterns, and you have compared grammatically correct and incorrect sentences, write down what you think is a rule that could explain what makes a sentence grammatically correct or not. For example, you might write something like: "verbs always match nouns in number, and they usually come before the noun." In other words, make your best guess for the grammar rule that makes sense out of the pattern(s) you see in the phrases you have been working with. Review if you need to, and you might briefly check your hunches against the sentences you have been working with in this or previous modules. Keep in mind that what you're after is your hunch, not a grammar rule from a text book. Now check your hunch with the explanation of this principle in the following pattern.
Answer:I got lazy and stopped reading lol (it’s a lot for me)
Explanation:
I hate reading sorry
can’t use google translate and i’m confused
Answer:
what are you confused on (which question)
Explanation:
Escoger Circle the item that does not belong.
1.
c. la papelera C
a. la tiza
b. la pluma
2.
a. la geografía
c. la economía
b. el libro
B
3.
a. la mochila
b. la puerta
c. la ventana
4.
a. la residencia estudiantil
b. la casa
c. la tarea
5.
a. la pizarra
b. el trimestre
c. el mapa
6.
a. el inglés
b. el español
c. el arte
La palabra que no corresponde al grupo en el cual se encuentra en cada caso es:
c. la papelerab. el libroa. la mochilac. la tareab. el trimestrec. el arteIdentificación de Opción CorrectaPara seleccionar la palabra que no corresponde con las demás en cada caso, se debe identificar el tema que une a cada grupo de palabra, el cual en cada numeral es:
Elementos propios de un salón de clases.Asignaturas de secundaria.Elementos de una casa.Lugares para vivir.Objetos físicos de un salón de clase.IdiomasPor lo tanto, cualquier objeto que no pertenezca a dichos temas, se puede reconocer que es la opción correcta en cada numeral.
Más información sobre Español:
https://brainly.com/question/3080369
Necesito una opinión de él Espejo gótico Hoffman
Answer: I think It looks cool if you're into that.
Explanation:
What was a common thing to see during the conflict?
French visitors
tourists
dead bodies
new inventions
Answer:
Dead Bodies
Explanation:
Edge2020
Diseñar el diagrama de flujo correspondiente a un programa que escribe el porcentaje descontado en una compra, introduciendo por teclado el precio de la tarifa y el precio pagado en Flowgorythm
Answer:
?
Explanation:
¿Alguien puede decirme la estructura del poema "La Calavera" por José Asunción Silva? Es decir, la rima y metríca.
La estructura común de la calaverita: cuartetas octosílabos. Un poema está compuesto por estrofas (los “párrafos” del poema), y las estrofas están compuestas por versos (las líneas o renglones). Aunque no hay un formato fijo para las calaveritas, lo más usual es estructurarlas como cuartetas octosílabos..
de la calaverita literaria es muy particular. Si bien el tema es libre, la composición debe incluir estos elementos: Versos octosílabos. No existe una métrica formal, pero el formato más común es el verso de ocho sílabas.
Choose the best answer to complete the sentence.
Cuando tienes siete años, vas a _____.
la primaria
el preescolar
la secundaria
el liceo
En muchos países depende de el mes de nacimiento
Explanation:
puedes ir en tercero de preescolar o en primero de primaria
Answer:
A
Explanation:
Rogelio y tú blank
de Cuba.
Fill in the blank
Modelo
Ya hace dos años que viví en Venezuela.
La abuelita vivió en Venezuela hace dos años.
1. El esposo de la abuelita murió
Enter Text
enter answer
.
2.
Enter Text
enter answer
que la abuelita duerme mal por la noche.
3. La abuelita toca el piano desde
Enter Text
enter answer
.
4. La abuelita conoció a su segundo esposo
Enter Text
enter answer
.
5.
Enter Text
enter answer
que la abuelita no trabaja.
6. La abuelita vendió su casa
Enter Text
enter answer
.
Answer:
1) hace cuatro años
2) Hace cinco años
3) hace diez años
4) hace tres años
5) Hace quince años
6) hace 2 años
Explanation:
I got the correct answers.
Which sentences go with which image?
1. Tengo las tijeras.
2. El teclado es grande.
3. Tienes la pega.
4. El ratón es pequeño.
Answer:
1. Tengo las tijeras. : Image 2
2. El teclado es grande. : image 4
3. Tienes la pega. : image 3
4. El ratón es pequeño. : image 1
Explanation:
Somebody already answered it hahaha but yeah its right.
Current Attempt in Progress
Completa las oraciones conjugando correctamente en pretérito los verbos del banco de palabras.
cenar
desayunar viajar
ver
visitar
1. Anoche mis amigos y yo
____ una pelicula
2. El año pasado mi padre ___
a Machu Picchu.
3. El lunes pasado ____
en un restaurante elegante.
4. Hoy por la mañana mi hermano y yo ____
juntos.
5. Ayer mis padres _____
el Museo de Historia NaturalZ
Answer:
Veremos
Visitó
Desayunamos
Cenamos
Vieron
Why is it, "Papa se esta afeitando" and not "Papa esta afeitando"?
Answer:
Because afeitar is a reflexive verb, it is a verb in which the action is being done to someone else rather than someone simply doing an action.
Fill in the blanks with the word for each picture to complete the sentence. careful! after "para" we do not conjugate, but don't forget your pronouns
Answer:
2. Tu necesitas Champu para lavarte.
3. Yo uso una toalla para secarme.
4. Yo uso un espejo para mirarme.
Explanation:
Answer:
Champu, Lavarte
Toalla, Secarme
Espejo, Mirarme
need to write 6 comparisons in total.
rap y jazz son generos de musica
las frutas y verduras saben rico
los restaurates mexicanos y japoneses son de lugares fura de los EU
Mi familia es grande entonces BLANK casa es grande.
A. Mi
B. Tú
C. Su
D. Nuestra
Answer:
"mi" or "nuestra" The one you want to use
Answer:
D
Explanation:
Translate it, it's 'my family is big so BLANK house is big'
Nuestra means our so boom there's the answer.
Yo _____ a las siete de la mañana.
me despierto
despertarse
despertarme
se despierta
Answer:
me despierto
Explanation:
SER is an "irregular" verb. This means it does not follow the regular pattern. Please match the forms of the verb SER with the English equivalent. :
he is OR she is
you are (informal)
you all are (informal-Spain)
they are
I am
we are
1. soy 2. eres 3. es 4. somos 5. sois 6. son
Answer:
he is or she is = es
you are (informal) = eres
you all are (informal-spain) = sois
they are = son
i am = soy
we are = somos
Explanation: I used spanishdict and look at the results of the test and this is what was right
Escribe. Can you figure out the question by reading the
answer? Write the question that triggered each of these
responses.
Answer:
1.) Tienes miedo?
Translation: Are you scared?
2.) Tienes sed?
Translation: Are you thirsty?
3.) Tienes hambre?
Tranlation: Are you hungry?
You and your friend in Spanish usted form.
Answer:
Usted y su amigo.
Explanation:
You and your friend = Usted y su amigo (Ustef form)
What is Sancho’s problem with bolsa?
is it possible for you to elaborate wirh this question?
A Catia le gustaría volver a Venezuela, donde vivía antes.
(1 point per question)
7. Evidencia que indica que es cierta
8. Evidencia que indica que es falsa
Answer:
7. Evidencia que indica que es cierta
Preguntas y respuestas
Match the answers with the questions.
1.
Lápices, cuadernos y libros.
2.
Los jueves a las diez de la mañana.
3.
En la cafeteria de la universidad.
4.
Porque quiero trabajar con la comunidad,
5.
Literatura y administración de empresas.
1. ¿Qué lleva Miguel en la mochila?
2. ¿Cuándo tomas clases de música?
3. ¿Dondé deseas desayunar?
4. ¿Por qué tomas cursos de historia y sociología?
5. ¿Cuáles son tus clases favoritas?
Explination:
For those of yall out there, this is a VHL thing so here's what we're supposed to do. Now I don't know them and they don't know me but I got assigned this as well so why not help?
1. It lists objects one would find in a backpack
2. A date and a time. "Cuándo" means when so it fits
3. It's talking about a cafeteria. "deseas desayunar" means eat breakfast
4. It starts with "Porque" or "because". "Por que" means "why?"
5. Last but not least, this one talks about 2 classes.
To those out there who r too lazy to do the vhl (i know i am) you're welcome
peace
The translation and its matchup to the statement written are:
Pencils, notebooks and books.Thursdays at ten in the morning.In the university cafeteria.Because I want to work with the community,Business literature and management.What is the sentence about?The sentence above is linked to the statement written below.
1. It lists objects one would find in a backpack
2. A date and a time. "Cuándo" means when so it fits
3. It's talking about a cafeteria. "deseas desayunar" means eat breakfast
4. It starts with "Porque" or "because". "Por que" means "why?"
5. Last but not least, this one talks about 2 classes.
Learn more about Spanish tenses from
https://brainly.com/question/24126663
#SPJ9
_____ what day do you leave?
jhghgfhgdmdtmdmdmtdtmdmtddddmdmtdfdff,fkug,kugk,ug,,t
Answer:
Yo
Explanation:
jdfihnlgjkdfsgf is equal to yo
Yo+I and Spanish